How to order

Friday 3 October 2014

Tips lengkap untuk kawal paras gula dalam badan

Diabetes jenis pertama (I) juga dikenali sebagai diabetes bersandar insulin (IDDM - 'Insulin Dependent Diabetes Mellitus') atau diabetes awal remaja. Diabetes jenis I dicirikan dengan kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas.

 Diabetes jenis kedua (II) boleh disebabkan oleh kerintangan insulin (penurunan sensitiviti tisu badan terhadap insulin) dan/atau penghasilan insulin yang berkurangan

Gsetotional  diabetic iaitu Semasa kehamilan, kesan insulin akan terganggu sedikit disebabkan oleh pelbagai hormon yang dihasilkan oleh plasenta/uri (organ yang membekalkan zat pemakanan kepada bayi melalui tali pusat) . Ini dikenali sebagai rintangan insulin..Biasanya pesakit akan pulih selepas melahirkan anak

Diabetes adalah penyakit kronik yang akan kekal seumur hidup kecuali Gestitional diabetic. Setakat ini belum ada ubat yang dapat menyembuh penyakit diabetes tetapi penyakit ini boleh dikawal.Tips lengkap untuk kawal paras gula dalam badan seperti berikut:

  • Penjagaan pemakanan dan berat badan
  • Kerap bersenam
  • Pengubatan
  • Pemakanan pesakit Diabetes seharusnya kurang lemak dan kalori serta seimbang.
  • Pengambilan supplemen yang disarankan oleh doctor.Contoh supplemen shaklee produk yang dijamin selamat,berkesan dan halal.


Melalui gambarajah dibawah menunjukkan fungsi-fungsi supplemen lengkap set diabetes:











Untuk keterangan lanjut atau ingin membuat tempahan
Sila hubungi

Jennifer anak Munan
ID : 1159244
0109622239
Jennifermunan666@gmail.com

Atau click di bawah untuk tempahan melalui shaklee page

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=4b777618f85e4ce92de27c69a6cc104c





No comments:

Post a Comment