How to order

Wednesday 29 October 2014

Pengalaman indah kehadiran cahaya mata pertama

Hasil perkahwinan saya dan suami selama setahun memberikan satu kegembiraan yang amat tak terkira.Kami merancang untuk mendapatkan bayi lelaki..Terima kasih kepada Tuhan kerna telah menjawab setiap doa kami.Di sini saya ingin kongsikan sedikit tentang pengalaman indah kehadiran cahaya mata pertama.
Baby Noel
Cuba anda tanya dengan ibu yang pernah melahirkan anak secara normal.Mungkin soalan bonus bagi mereka.sakit kah semasa proses kelahiran bayi?Tentu jawapan mereka ya! Saya masuk wad di Miri city Medical centre pada jam 7pm,kerana mengalami sedikit discaj lendir ( bloodshow).Selepas Vagina Examination dilakukan,bukaan os masih 0.5cm.Saya mengambil keputusan untuk bermalam di wad untuk monitor keadaan jantung bayi.Setiap 4jam saya dilakukan pemeriksaan CTG.

Pada pukul 6am keesokkan hari,bukaan os hanya 1.5cm.Doktor pakar menasihati supaya Induce.So, saya mula di set drip IV pitoccin 20 unit untuk menyokong kontraksi.Berapa jam sebelum kelahiran bayi saya,terdapat 1 komplikasi iaitu bacaan CTG menunjukkan deceleration (Variable decelerations are a relatively common deceleration, caused by cord compression. While in the intrapartum period and particularly with ruptured membranes, they often occur with contractions, it is important to recognise that they are a cord compression event, not necessarily a contraction event. On the whole they are a normal physiological response to cord occlusion, but aspects of them and other features associated with them can be pathological).Dalam kesakitan saya sempat mendengar nurse berbisik sesama sendiri kemungkinan besar saya terpaksa menjalani pembedahan (caesarean).

Saya hanya mampu berdoa supaya segalanya berjalan dengan lancar.Tuhan sekali lagi menjawab doa saya.Progress bayi makin bagus.Bukaan os sudah mencecah 5cm.Saya terus dibawa ke labor room.Haleluyah praise the Lord! setiba di labor room bukaan sudah 8-9cm.Hanya dengan 3 kali pushing,Baby Noel selamat dilahirkan...
keluarga bahagia
Selepas bersalin saya mengambil keputusan mengambil set berpantang shaklee.Sekarang anak saya sudah berumur 6 bulan.Saya kelihatan seperti masih muda cantik dan bergaya..hehehehehhe!Terima kasih Shaklee!

Kongsikan sedikit pengalaman anda dengan kami.Pasti menyeronokkan! Atau jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang produk kami sila hubungi saya selaku pengedar shaklee berdaftar.
                                             Facebook: Jane's health beauty secret
                                             Jennifermunan666@gmail.com

No comments:

Post a Comment