How to order

Wednesday 19 November 2014

Ubat VS supplemen





Memang tidak boleh dinafikan bahawa ubat - ubatan untuk merawat pelbagai jenis penyakit yang dihidapi oleh manusia telah mengubah corak penyakit - penyakit yang membawa maut kepada manusia.Disini saya sedikit sebanyak berkongsi tentang ubat Vs supplemen.Dengan adanya pelbagai jenis antibiotik penyakit - penyakit yang sering membawa maut kepada manusia pada suatu masa dahulu seperti penyakit batuk kering , demam kepialu ( typhoid ) , lembab paru - paru ( pneumonia ) telah dapat dikawal. Hari demi hari jenis ubat - ubatan yang baru yang lebih berkesan untuk membunuh kuman - kuman bakteria , kuman parasit dan sebagainya telah berjaya dikeluarkan untuk kegunaan para doktor. 
pengambilan ubat memudaratkan anda
Pengambilan  pelbagai jenis ubat-ubatan



Menurut kajian hampir semua jenis ubat mempunyai potensi memberi kesan sampingan kepada seseorang pesakit. Kadangkala kesan sampingan itu tidak disedari kerana tanda - tandanya hampir sama seperti penyakit - penyakit seperti jangkitan - jangkitan , penyakit alahan ,dan sebagainya.Segelintir ubat - ubatan yang membawa kepada penyakit kulit , penyakit mata , penyakit hati (liver) , buah pinggang , penyakit sistem digestif dan membawa kesan urat - saraf. Kesan sampingan ini boleh disebabkan oleh terlalu banyak pengambilan ubat , kurang ketahanan kepadanya (intolerance) , Idiosinkrasi atau alahan.

Bagaimana pula supplemen 
Vitamin atau supplemen adalah makanan tambahan yang anda perlu ambil setiap hari.Setengah orang mempunyai persepsi yang negatif tentang vitamin tambahan.Ada juga pernah berkata" Saya ambil buah setiap hari so...saya tak perlu vitamin tambahan" 
supplemen semulajadi selamat dan sihat
Supplemen dari sumber semulajadi

Untuk mendapatkan Vitamin C yang mencukupi anda perlu makan 7 biji oren segar.Persoalannya....Mampukah anda???

Mengapa anda perlu uitamni tambahan?


Kurang pengambilan sayur-sayuran terutama sayur hijau.Terlalu sibuk dengan hal kerja sesetengah orang secara tidak sengaja akan skip makan sayur-sayuran.Yang seringkali makan luar pula,kita tak tahu cara pengendalian masakkan sayur tersebut dan sumber sayur segar atau tidak.

Kurang makan buah-buahan.Segelintir orang memang tak suka makan buah-buahan.so pengantinya adalah Vitamin.Segera dan mudah diambil.


Faktor usia.Untuk mengindari proses penuaan yang cepat,Vitamin membantu anda untuk anda kelihatan cergas cantik dan sihat.
  
Dan saya secara peribadi telah mengambil satu supplemen mungkin tidak asing bagi anda semua iaitu Shaklee produk.Ia telah diuji oleh saintis dan terbukti berkesan,selamat halal dan semula jadi.Jika anda ingin menempah/mengetahui lebih lanjut tentang produk ini.Sila hubungi saya selaku pengedar Shaklee berdaftar


“Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit”


Facebook: Jane's health beauty secret
    Jennifermunan666@gmail.com

No comments:

Post a Comment