How to order

Saturday 1 November 2014

Komplikasi ibu prenatal tanpa pengambilan vitamin

Bagi wanita hamil  penting untuk anda mengetahui kebaikkan pengambilan vitamin kerana tubuh badan kita sendiri sangat kritikal semasa fasa tersebut kerana kita memerlukan banyak makanan tambahan (vitamin) untuk menggalakan tumbesaran dan perkembangan bayi di dalam kandungan sekaligus memberikan nutrisi kepada ibu yang mengandung. Pada zaman yang serba moden ini teramatlah sukar untuk memenuhi atau mendapatkan pemakanan yang seimbang dan pengambilan vitamin.


set hamil shaklee
Komplikasi mengandung

Komplikasi tanpa pengambilan vitamin ibu prenatal adalah

  1. kecacatan kepada bayi
  2. mengurangkan risiko kelahiran pramatang,
  3. risiko bayi dilahirkan terlalu kecil
  4. membantu menjaga kesihatan si ibu.
  5. Perkembangan bayi terganggu.
  6. gigi ibu mudah berdarah dan rapuh
  7. Tulang ibu mudah patah walaupun terhantuk sedikit 
    Set hamil terlaris
 Di sini saya ingin berkongsi dengan para ibu supaya mengambil vitamin tanpa sintetik atau dihasilkan dari sumber yang semulajadi. Saya syorkan ialah Set hamil shaklee. Antara fungsi vitamin tersebut adalah:

 B Complex - mengandung asid folic di mana ia sangat penting untuk perkembangan fizikal dan saraf bayi. Kesan kekurangan asid folic boleh menyebabkan kecacatan spina bifida, bayi dilahirkan tanpa tempurung otak (anencephaly) ataupun bibir sumbing( clif lips).


Vitamin C - meningkatkan antibodi si ibu. Ketika hamil antibodi ibu menjadi rendah. Bila ibu sering jatuh sakit ditakuti memberi kesan kepada janin.Pada Trimester 1 dan ke 2 ibu hamil perlu berhati-hati kerana fasa tersebut mudah berlakunya keguguran jika tidak berhati-hati.



Vitalea (Iron Formula) - vitamin ini kaya dengan zat besi ia dapat membantu ibu hamil yang kerap mengalami bacaan HB yang rendah dan juga membantu di dalam tumbesaran bayi di dalam kandungan.


 Ostematrix (kalsium magnesium) - penting dalam pembentukan tulang dan gigi. Ramai ibu hamil mudah merasa loya dan mual dengan pengambilan susu maka Ostematrix adalah alternatifnya. Ia juga membantu mengurangkan preeclampsia ataupun darah tinggi ketika hamil dan ramai yang tidak tahu bahawa morning sickness berlaku kerana kita kekurangan kalsium pengambilan secara konsisten dapat mengurangkan masaah tersebut.

Omega Guard - Di galakkan pengambilan vitamin in semasa trimester ke 2 kandungan berusia 6 bulan.Meningkatkan perkembangan otak, perkembangan saraf dan juga penglihatan yang baik bagi bayi  

ESP -ibu mengandung mengambil ESP shaklee,boleh membantu bayi dalam kandungan mempunyai cukup protein untuk perkembangan otaknya, anda juga sihat dan lebih bertenaga, dan menjadikan kulit anda dan bayi lebih bersih dan gebu.

 Jika anda ingin menempah/mengetahui lebih lanjut tentang produk ini.Sila hubungi saya selaku pengedar Shaklee berdaftar atau klik dibawah untuk membuat tempahan secara terus melalui Esell shaklee.
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=715b66f8b96f226789e740c8c9b21153

Facebook: Jane's health beauty secret
                                             Jennifermunan666@gmail.com

                                             COD : Area Miri dan kawasan berdekatan
                                                            dan seluruh malaysia

No comments:

Post a Comment